První Moravská: Kdy jindy, když ne teď
Přečtěte si rozhovor s jednatelem společnosti a poznejte První Moravskou Plynární ze všech stran.
1) Vstupujete na trh se silným konkurenčním prostředím. Nebojíte se, že s První Moravskou Plynární neuspějete?
Pokud bych nebyl přesvědčen o úspěchu, nikdy bych do tohoto projektu nevstupoval. Nejen že je v dnešní době toto prostředí velice konkurenční, ale ještě vám ze všech stran velcí hráči házejí klacky pod nohy svým nefér jednáním. Je to projekt na spoustu let, ale jsme přesvědčeni, že po 10 letech v oboru energií víme, co klienti chtějí a hlavně, že osobní přístup se v tomto oboru vrátí stabilním portfoliem zákazníků. Dnes je bohužel normální, že u lidí každý druhý měsíc zazvoní někdo, kdo má „nejlepší podmínky“, ale většina těchto takzvaných „šmejdů“ to dělá jen pro provize a nikdy vám ty nejlepší podmínky nabídnout nemohou. Samozřejmě i neúspěchu bych se bát měl, ale nepřipouštím si ho. Když by přišel, bude to jen další životní poučení a škola do života.
2) Jaké jsou hlavní pilíře První Moravské Plynární?
Je to určitě fér cena a osobní přístup. Navíc po tolika letech v oboru z té druhé strany umíme klienta vyvázat ze spousty smluv, které někde napodepisoval. Tyto běžné problémy spotřebitelů dnes žádný dodavatel neřeší. Zajímá ho pouze poslední faktura a tím to končí. Jestli má klient někde jinde podepsané další smlouvy, nikdo neřeší, což pak vede jen k tomu, že to odnese samotný zákazník, který např. dostane pokutu. K té by přitom vůbec nemuselo dojít. Výsledek bohužel je, že většina zákazníků na toto téma rezignovala, a tak ho ani nechce řešit, protože v tom vidí spíš problém a komplikace než krok správným směrem. Vždyť cenu nafty nebo benzínu řešíme skoro pokaždé, když jedeme na pumpu. U plynu a elektřiny to ale neřešíme a to je spotřebováváme každý den. Toto uvažování bych chtěl změnit.
3) Jak poznám, že za plyn či elektřinu platím zbytečně moc?
Bohužel běžný spotřebitel to moc nedokáže posoudit. Rádi vás to naučíme a ukážeme, co kde hledat. Pokud jste poslední 2 roky cenu elektřiny a komodit neřešili, tak určitě na trhu existuje levnější řešení. Není to plně jasná odpověď, ale ze zkušenosti mohu říct, že 95 % lidí platí zbytečně moc.
4) Kdy je na změnu dodavatele energií nejlepší čas? Čím začít?
Kdy jindy, když ne teď. Plyn a elektřinu spotřebováváte každý den. Také si neřeknete, když přijdete do obchodu a kupujete jídlo, „dneska nebudu koukat na to, co to stojí.“ Možná je to zvláštní příměr, ale je to tak – proč bych měl každý den platit víc za plyn a elektřinu, která je jako produkt pro všechny stejná. V obchodě jsou potraviny rozdílné třeba kvalitou, ale plyn a elektřina jsou vždy stejné. Pokud se tedy rozhodnete pro změnu, začněte vyhledáním faktury nebo smlouvy a zavoláním nám.
5) Proč by lidé měli změnit stávajícího dodavatele plynu/elektřiny a vybrat si právě vás?
Jak už bylo řečeno výše – protože je zbytečné platit víc za něco, co je naprosto stejné. A proč u nás? Protože se vám budeme věnovat a k tomu stejnému plynu a elektřině budete mít ještě služby od profesionálů. Navíc pokud nevěříte úsporám, jsme si tak jisti naší prací, že vám nabídneme produkt, ve kterém klientovi zůstává vše stejně tak, jak má – záloha, způsob platby a cena. Zmíněnou úsporu mu přitom zaplatíme dopředu na jeho účet. To je podle mne nejvíc férová nabídka, která na trhu je. Žádné slibování, ale moje oblíbené moto: „kecy nemají cenu, ukázaná platí“.
6) Rozhodnu-li se přejít k První Moravské Plynární, jaký by měl být můj první krok?
Najít fakturu nebo smlouvu a spojit se s námi – ať už telefonicky nebo přes kontaktní formulář. Naučíme vás se v té faktuře orientovat a nabídneme řešení, co s tím udělat.
7) I na trhu s energiemi se lidé bohužel setkávají s podvodným jednáním. Jak se mu vyvarovat? Co dělat, když se s ním setkám?
Myslím si, že je to v současné době téma číslo jedna. Je to bohužel způsobeno obrovským tlakem na nové klienty, za které jsou schopni velcí dodavatelé zaplatit velké peníze. Díky tomu v tomto oboru dělají lidé, kteří této situace a neinformovanosti lidí zneužívají. Jediná obrana je přečíst si, co podepisuji. Dnes nikdo z distribučních společností neposílá někoho na kontrolu ke klientům do domácnosti, lidi nechodí zlevňovat nájem za elektroměr, přeplombovat plynoměr atd. Jsou to jen triky, jak dostat z klienta podpis a získat provizi. Proto je jediná obrana přečíst si, co máte podepsat, ale úplně ideálně nic nepodepisovat.
8) Jaké jsou vaše vize? Čeho byste chtěli s První Moravskou Plynární dosáhnout?
Vize je mít malé stabilní portfolio, aby se nevytratil náš osobní přístup. Chceme i nadále spolupracovat s lidmi, které máme dnes v teamu, jelikož zorientovat se v této problematice trvá několik let. Dnes právě takové pracovníky máme a jsou to právě oni, kdo vytvářejí tu firmu. A tím asi největším přáním je, aby klienti chodili sami na osobní doporučení, protože to je pro nás ten největší důkaz, že to děláme opravdu dobře.
9) Co byste popřál První Moravské Plynární?
Pevné nervy v boji s konkurencí a energetickými šmejdy.